Documentación para mural "Tributo a Mª Soliña" 2019 en IES María Soliño.

PROXECTO DE MURAL EN HOMENAXE A MARÍA SOLIÑA




Cun grupo de estudantes de 1º de bacharelato de Artes do IES María Soliño, curso 2018-2019 imos reformar o muro dianteiro do Pabellón cun tributo á figura de María Soliña. O alumnado pintará tamén as escaleiras de acceso.

Letra "María Soliña" de Celso Emilio Ferreira




As atrocidades da igrexa en séculos anteriores: Xuizos cos que queimaban ou estigmatizaban a mulleres e persoas que non eran da súas crenzas ou como excusa para quedarse cos seus bens inmobles.





Polos camiños de Cangas 
a voz do vento xemía:
ai, que soliña quedache, 
María Soliña.
Nos areales de Cangas,
Muros de noite se erguían:
Ai, que soliña quedache,
María Soliña.
As ondas do mar de Cangas 
acedos ecos traguían:
ai, que soliña quedache,
María Soliña.
As gueivotas sobre Cangas 
soños de medo tecían:
ai, que soliña quedache, 
María Soliña.
Baixo os tellados de Cangas 
anda un terror de agua fría:
ai, que soliña quedache, 
María Soliña.







Celso Emilio Ferreiro

(Celanova, 1914 - Vigo, 1979) Escritor en lengua gallega, máxima figura de una poesía social y políticamente comprometida con la cultura de Galicia. Estudió derecho en las universidades de Santiago de Compostela y Oviedo. En 1934 fundó la Federación de Mocedades Galeguistas y dirigió la revista Guieiro, portavoz de dicha organización. Movilizado en 1936, estuvo encarcelado varios días en el monasterio de Celanova. Finalizada la Guerra Civil española fue redactor jefe de Finisterre.
En 1966 emigró a Venezuela, donde organizó durante un tiempo las actividades culturales de la Hermandad Gallega. Enfrentado con los grupos dominantes de la emigración gallega, regresó a España en 1973 y dirigió el Aula de Cultura Gallega del Ateneo de Madrid. También colaboró como crítico literario de obras publicadas en gallego en el diario ABC.
En su etapa de formación, representada por Cartafol de poesía (1935), se advierten resonancias post-modernistas y sobre todo imaginistas, dentro de la tradición de los movimientos gallegos de vanguardia. También practicó la línea neotrovadoresca, reflejada en el dominio técnico del verso y en los ágiles juegos de imágenes. Con O soño sulagado (1954) se consagró como un poeta de gran habilidad formal, capaz de ordenar los elementos discursivos dentro de una rigurosa construcción con objeto de conseguir un meditado efecto final.
En su libro siguiente, Longa noite de pedra (1962), se propuso recuperar el realismo social de la poesía gallega de su tiempo, lo que lo convirtió en el poeta civil de Galicia. Basándose en una línea satírica y combativa que tiene como precedente inmediato a C. Enríquez, Ferreiro adopta un acento de protesta, acritud y despiadado sarcasmo, con versos ácidos y directos que sirvieron de inspiración y guía a numerosos poetas gallegos de los años sesenta.

Celso Emilio Ferreiro  Fonte

(Celanova, 1914 - Vigo, 1979) Escritor en lingua galega, máxima figura dunha poesía social e politicamente comprometida coa cultura de Galicia. Estudou dereito nas universidades de Santiago de Compostela e Oviedo. En 1934 fundou a Federación de Mocidades Galeguistas e dirixiu a revista Guieiro, portavoz da devandita organización. Mobilizado en 1936, estivo encarcerado varios días no mosteiro de Celanova. Finalizada a Guerra Civil española foi redactor xefe de Finisterre.



En 1966 emigrou a Venezuela, onde organizou durante un tempo as actividades culturais da Irmandade Galega. Enfrontado cos grupos dominantes da emigración galega, regresou a España en 1973 e dirixiu a aula de Cultura Galega do Ateneo de Madrid. Tamén colaborou como crítico literario de obras publicadas en galego no diario ABC.

Na súa etapa de formación, representada por Cartafol de poesía (1935), advírtense resonancias post-modernistas e sobre todo imaginistas, dentro da tradición dos movementos galegos de vangarda. Tamén practicou a liña neotrovadoresca, reflectida no dominio técnico do verso e nos áxiles xogos de imaxes. Con Ou soño sulagado (1954) consagrouse como un poeta de gran habilidade formal, capaz de ordenar os elementos discursivos dentro dunha rigorosa construción con obxecto de conseguir un meditado efecto final.

No seu libro seguinte, Longa noite de pedra (1962), propúxose recuperar o realismo social da poesía galega do seu tempo, o que o converteu no poeta civil de Galicia. Baseándose nunha liña satírica e combativa que ten como precedente inmediato a C. Enríquez, Ferreiro adopta un acento de protesta, acritude e desapiadado sarcasmo, con versos acedos e directos que serviron de inspiración e guía a numerosos poetas galegos dos anos sesenta.






Quessada en "O Neno e a Besta" aludiendo a una mitología mediterránea arraigada en Picasso y enraizada en Goya, comienza enfrentando a la inocencia con la fuerza bruta. Es la amenaza de lo que puede ocurrir, es la amenaza de la guerra. En las obras las figuras se suceden con las cabezas levantadas, las gargantas prolongadas con bocas amargas, mirando hacia el cielo con los brazos alzados, sin venganza, con lágrimas que brotan de los ojos y saltan sobre las mejillas. "María Soliña", la mujer gallega, introduce una nota de serenidad y equilibrio, retratada sentada, en posición frontal, de cuerpo entero, con esa forma tan personal que tiene el artista de concebir la figura con preferencia sobre el retrato naturalista. 







Fontes e documentación



celsoemilioferreiro.org Documentación e cancións
cangas.gal/turismo/info/es/11 Turismo de Cangas do Morrazo

aplicaplastica ABP1 Aprendizaxe por proxectos


afundacion.org " María Soliña" de Xaime Quessada







Multimedia











No hay comentarios:

Publicar un comentario